NOVINKY

arr3Navýšenie tlaku oleja 3.0TDI 2015+Navýšenie tlaku oleja 3.0TDI... arr3Nové riešenia IMMO OFF AdBlue atd.Do ponuky pridávame nové overené riešenia pre deaktiváciu imobilizerov, AdBlue systémov a iné.... arr3Dovolenka od 14.7.2023 do 28.7.2023Dovolenka od 14.7.2023 do 28.7.2023. Zásielky budú vybavené s oneskorením. V nutnom prípade využite... arr3Pripravujeme nový dizajn webstránkyPripravujeme online rezervačný systém a nový dizajn webstránky s novými funkciami :) 05.04.2023... arr3Diagnostika THINKDIAG FULL + TABLETTHINKDIAG Diagzone V2 Pro + TABLET + 2-ročný update v cene Viac Online rezervácia   28.03.2023... arr3Autocomm HQ, VCI najnovšia verzia 2020.23  Aktualizácia univerzálnej diagnostiky Autocomm-HQ, VCI  CARS  na verziu 2020.23 Všetky predávané... arr3Aktivovať, obnoviť alebo zmeniť TPMS VW groupAko aktivovať, obnoviť alebo zmeniť TPMS systém na vozidlách VW Golf ( platí aj pre koncern Škoda /... arr3Chiptuning mod do 120minútProfesionálne úpravy máp motora podľa požiadaviek. Viac   05.02.2015  ... arr3Inštalácia SW cez internetInštalácia cez vzdialenú pracovnú plochu. viac tu... arr3BMW INPA K+DCAN SW 2010Nová verzia programu INPA s podporou do r. 2010 a menu v SK. BMW INPA K+DCAN SW 2010 15.06.2013... arr3Reaktivácia Airbagov Reaktivácia jednotiek airbagu po náraze Počas jazdy riadiaca jednotka airbagu vyhodnocuje...

TOVAR V AKCII

EDC16, EDC17, MED9.x, Siemens PPD1 / x, ME7.xi , CHECKSUM

148

cena 100,00 € (2 700,00 Kč)
skladom
novinka
akcia
top produkt

MultiEcuScan

153

cena 35,00 € (945,00 Kč)
skladom
akcia
top produkt

Univerzálna diagnostika pre autodielne a servisy

119

cena 499,00 € (13 473,00 Kč)
skladom
akcia

KONTAKTY

AutoConnect
036 01 Martin
tel: +421 949 193 371
napíšte nám

ANKETA

uprednostňujem rezervácie cez

telefón 26% e-mail 26% Viber / Whatsapp 27% online rezervačný systém 21%

» Kontrolky na prístrojovke
Viete čo znamenajú jednotlivé kontrolky na prístrojovej doske?

Ak sa Vám rozsvietila krátkodobo alebo dlhodobo nejaká indikačná kontrolka na prístrojovej doske v stave naštartovaného vozidla, tj. bola detekovaná systémová porucha. Táto porucha bola zaznamenaná a uložená do príslušnej riadiacej jednotky vozidla.

Porucha môže spôsobovať problémy, ktoré sa môžu prejavovať okamžite alebo za krátky čas. Možné prejavy poruchy:

  • problém so štartovaním
  • vysoká spotreba paliva
  • problém s voľnobehom
  • zvýšené emisie
  • nefunkčný bezpečnostný systém pasívnej ochrany (AirBag. SRS...)
  • nefunkčný bezpečnostný systém aktívnej ochrany (ABS,ESP,DCS...)
  • a mnohé ďalšie

 

Každý prejavený varovný indikátor treba bezodkladne diagnostikovať a vyčítať systémovú poruchu, ktorú treba následne odstrániť.

 

Poďme sa pozrieť ako vyzerajú jednotlivé indikačné kontrolky a čo značia


1. Kontrolka motora

Známi aj pod pojmom „CHECK ENGINE“

Tento indikátor má spojitosť s riadiacou jednotkou motora ECM. V nej sú uložené chybové

kódy porúch.

 

2. Kontrolka Airbag

Spadá do pasívnej ochrany.

Tento indikátor má spojitosť s riadiacou jednotkou Airbag. V nej sú uložené chybové

kódy porúch.

Ide o vak z ľahkej nepriedušnej látky, ktorý sa v prípade nehody nafúkne pred pasažierom alebo vedľa pasažiera a zabrzdí náraz jeho tela, ktoré by sa inak mohlo zraniť o volant, sklo alebo inú časť automobilu. Airbag sám iba spomaľuje náraz, nie je však schopný pasažiera zadržať, preto je potrebné používať ho v kombinácii s bezpečnostnými pásmi. Zo štatistík vyplýva, že airbag podstatne znižuje riziko smrti alebo vážneho zranenia.


3. Kontrolka protiblokovacieho brzdového systému ABS

Spadá do aktívnej ochrany.

Tento indikátor má spojitosť s riadiacou jednotkou brzdového okruhu ABS. V nej sú uložené chybové kódy porúch.

 

ABS funguje v  kritických jazdných situáciách, napr. na mokrej alebo hladkej vozovke alebo tiež na základe náhlej reakcie vodiča, môže počas procesu brzdenia dôjsť k zablokovaniu kolies. Preto vozidlo nie je ovládateľné. Protiblokovací systém ABS rozpozná včas sklon k blokovaniu jedného alebo viacerých kolies a cielene redukuje brzdný tlak. Tým je zaistené, aby sa vodič i pri plnom brzdení dokázal vyhnúť prekážke a dokázal vozidlo bezpečne a rýchlo zbrzdiť alebo zastaviť.

Každá porucha v systéme ABS je teda z hľadiska bezpečnosti veľmi riziková a je nutné ju odstrániť kým neje neskoro.

 

4. Kontrolka elektronického stabilizačného programu ESP

Spadá do aktívnej ochrany a je to rozšírený systém ABS.

Zahrňuje systém  ASR(Anti-Slip Regulation)

Tento indikátor má spojitosť s riadiacou jednotkou brzdového okruhu ABS/ASR/ESP. V nej sú uložené chybové kódy porúch.

 

ESP je teda rozšírení systém ABS a ASR. ESP má informácie o rýchlosti jednotlivých kolies, krútiaceho momentu motora, otáčok motora, natočení volantu - teda predných kolies automobilu a snímač dostredivého zrýchlenia (obvykle umiestneného v strede vozu). Z týchto veličín dokáže ESP zistiť, či sa vozidlo nepohybuje v smyku, a môže prípadne zasiahnuť tak, že spusti pomocou akčného člena pribrzdenie niektorého z kolies a tak zníži výkonu motora. Pri zásahu protipreklzovej regulácie bliká na displeji prístrojového panela kontrolka (indikátor), zahŕňa elektronickú uzávierku diferenciálu (EDS) a je súčasťou elektronického stabilizačného programu (ESP). Prostredníctvom tlačidla ESP sa dá protipreklzová regulácia deaktivovať. Pri poruche ABS teda nieje aktívna ani funkcia ASR respektíve ESP.

Keďže ESP je ochranná značka pôvodného výrobcu BOSCH, ktorý vyvinul tento systém spolu s firmou Mercedes-Benz (uvedené na trhu v roku 1995), ostatní výrobcovia tomuto systému dali vlastné názvy:

Acura: Vehicle Stability Assist (VSA)
Alfa Romeo: Vehicle Dynamic Control (VDC)
Audi: Electronic Stability Program (ESP)
Bentley: Electronic Stability Program (ESP)
BMW: Dynamic Stability Control (DSC) (including Dynamic Traction Control)
Bugatti: Electronic Stability Program (ESP)
Buick: StabiliTrak
Cadillac: StabiliTrak & Active Front Steering (AFS)
Chery Automobile: Electronic Stability Program
Chevrolet: StabiliTrak; Active Handling (Corvette only)
Chrysler: Electronic Stability Program(ESP)
Citroën: Electronic Stability Program (ESP)
Dodge: Electronic Stability Program (ESP)
Daimler: Electronic Stability Program (ESP)
Fiat: Electronic Stability Program (ESP) and Vehicle Dynamic Control (VDC)
Ferrari: Controllo Stabilit? (CST)
Ford: AdvanceTrac with Roll Stability Control (RSC) and Interactive Vehicle Dynamics (IVD) and Electronic Stability Program (ESP); Dynamic Stability Control (DSC) (Australia only)
General Motors: StabiliTrak
Honda: Vehicle Stability Assist (VSA)
Holden: Electronic Stability Program (ESP)
Hyundai: Electronic Stability Program (ESP), Electronic Stability Control (ESC), and Vehicle Stability Assist (VSA)
Infiniti: Vehicle Dynamic Control (VDC)
Jaguar: Dynamic Stability Control (DSC)
Jeep: Electronic Stability Program (ESP)
Kia: Electronic Stability Control (ESC)' and 'Electronic Stability Program (ESP)'
Lamborghini: Electronic Stability Program (ESP)
Land Rover: Dynamic Stability Control (DSC)
Lexus: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC)
Lincoln: AdvanceTrac
Maserati: Maserati Stability Program (MSP)
Mazda: Dynamic Stability Control (DSC) (including Dynamic Traction Control)
Mercedes-Benz (co-inventor): Electronic Stability Program (ESP)
Mercury: AdvanceTrac
MINI: Dynamic Stability Control
Mitsubishi: Active Skid and Traction Control MULTIMODE and Active Stability Control (ASC)
Nissan: Vehicle Dynamic Control (VDC)
Oldsmobile: Precision Control System (PCS)
Opel: Electronic Stability Program (ESP)
Peugeot: Electronic Stability Program (ESP)
Pontiac: StabiliTrak
Porsche: Porsche Stability Management (PSM)
Proton: Electronic Stability Program
Renault: Electronic Stability Program (ESP)
Rover Group: Dynamic Stability Control (DSC)
Saab: Electronic Stability Program (ESP)
Saturn: StabiliTrak
Scania: Electronic Stability Program (ESP)[65]
SEAT: Electronic Stability Program (ESP)
Škoda: Electronic Stability Program (ESP)
Smart: Electronic Stability Program (ESP)
Subaru: Vehicle Dynamics Control (VDC)
Suzuki: Electronic Stability Program (ESP)
Toyota: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC)
Vauxhall: Electronic Stability Program (ESP)
Volvo: Dynamic Stability and Traction Control (DSTC)
Volkswagen: Electronic Stability Program (ESP)

5. Kontrolka filtra pevných častíc DPF, FAP

Pri dieselových motoroch


Problém s filtrom signalizuje kontrolka na palubnej doske. Kedy sa rozsvieti, závisí veľmi výrazne na štýle jazdy. "Štýl jazdy je dosť zásadný, pretože jednotka motora, ktorá riadi celý jeho beh vrátane čistenia filtra, je nastavená na určitý režim. Ak nie sú splnené podmienky, najmä zahriatie filtra, nedochádza k jeho regenerácii. "

Bez regenerácie sa filter veľmi rýchlo upchá a budeme musieť podstúpiť servisný zásah, čo nás môže za prípadnú výmenu filtra štát aj stovky eur. Ak jazdíte iba po meste, je odporúčané aspoň raz do týždňa vyjsť na dlhšiu cestu, aspoň 50 kilometrov v kuse, keď pôjdete na nižší rýchlostný stupeň s vytočeným motorom okolo 2,5 tisíce otáčok zhruba päť minút. V tú chvíľu sa filter môže zregenerovať.

 

6. Kontrolka opotrebenia brzdových dostičiek


 

Tento indikátor signalizuje opotrebenie brzových platničiek. Pri rozsvieteni je potrebné vymeniť brzdové platničky.

Vytvorené systémom www.webareal.sk

ZDA5M