- uvoľníme ručnú brzdu
- povypíname všetky spotrebiče v aute (autorádio, vyhrievanie sedadiel, kúrení...)
- skontrolujeme stav hladiny brzdovej kvapaliny prip. ju doplníme
Postup pre diagnostiku VAG-COM(VCDS)
1, Zapneme zapaľovanie a napojíme sa pomocou diagnostiky do riadiacej jednotky bŕzd ABS.
2. Zvolíme RJ 03 - ABS brzdy
3, Klikneme na položku 04 - základne nastavenie
4, Zvolíme kanál 001 a klikneme na tlačidlo "Start"
5, Postupujeme podľa výzvy t.j. stlačíme brzdový pedál a držíme ho. Po krátkej dobe začne vrčať čerpadlo ABS a pedál začne stúpať hore resp. tlačiť proti nohe (pedál stále držíme stlačený).
6, program nás vyzve aby sme uvoľnili brzdový pedál, a urobíme tak. Druha osoba na odvzdušňovaci ventil (odvzdusnovak) navlečie priesvitnú hadičku (najlepšie číru), voľný koniec hadičky dáme do nejakej otvorenej nádoby napr. plastového kelimka (aby nám nevytiekla vytlačená brzdová kvapalina na zem) a uvoľní ho (odvzdušňovák). OVZDUŠŇOVÁK UVOLNÍ IBA NA JEDNEJ STRANE!!! teraz napr, na PRAVEJ (prednej)
7, klikneme na tlačitko "ZAP/VYP/ďalší" (ktoré sa nachádza v okne na pravo hore) (odvzdušňovák je stále povolený)
8, program nás vyzve aby sme asi približné 10sekud počkali. Počas týchto 10s sa znovu rozbehne čerpadlo ABS. (odvzdušňovák je stále povolený)
9, teraz nás program vyzve aby sme 10x stlačili a uvoľnili brzdový pedál (proste 10x našliapeme na brzdu) Druha osoba (odvzdušňovák je stále povolený) sleduje či počas stláčania brzdového pedála je v hadičke vidieť bublinky. (Pri poslednom desiatom šliapnutí DRZIME PEDAL STLACENY DOLU na podlahe až kým druha osoba nedotiahne odvzdušňovák). Teraz druha osoba DOTIAHNE ODVZDUSNOVAK a dá nám signál že už môžeme uvoľniť brzdový pedál. UVOLNIME BRZDOVY PEDAL.
10, Po kroku c.9 skontrolujeme stav hladiny brzdovej kvapaliny prip. ju doplníme (podľa potreby) a znovu klikneme na tlačidlo "ZAP/VYP/ďalší"
11, znovu postupujeme podľa výzvy t.j. stlačíme brzdový pedál a držíme ho. Po chvíle začne vrčať čerpadlo ABS a pedál začne stúpať hore resp. tlačiť proti nohe (pedál furt držíme stlačený).
12, program nás vyzve aby sme uvoľnili brzdový pedál, a urobíme tak. Druha osoba na odvzdušňovaci ventil (odvzdusnovak) navlečie priesvitnú hadičku (najlepšie číru), voľný koniec hadičky dáme do nejakej otvorenej nádoby napr. plastového kelimka (aby nám nevytiekla vytlačená brzdová kvapalina na zem) a uvoľní ho (odvzdušňovák). OVZDUŠŇOVÁK UVOLNÍ IBA NA JEDNEJ STRANE !!! teraz napr, na ĽAVEJ (prednej)
13, klikneme na tlačitko "ZAP/VYP/dalsi" (ktoré sa nachádza v okne na pravo hore) (odvzdušňovák je stále povolený)
14, program nás vyzve aby sme asi približné 10sekud počkali. Počas týchto 10s sa znovu rozbehne čerpadlo ABS. (odvzdušňovák je stále povolený)
15, teraz nás program vyzve aby sme 10x stlačili a uvoľnili brzdový pedál (proste 10x našliapeme na brzdu) Druha osoba (odvzdušňovák je stále povolený) sleduje či počas stláčania brzdového pedála je v hadičke vidieť bublinky. (Pri poslednom desiatom šliapnutí DRZIME PEDAL STLAČENÝ DOLU na podlahe až kým druha osoba nedotiahne odvzdušňovák). Teraz druha osoba DOTIAHNE ODVZDUŠŇOVÁK a dá nám signál, že už môžeme uvoľniť brzdový pedál. UVOLNÍME BRZDOVÝ PEDÁL.
16, Skontrolujeme stav hladiny brzdovej kvapaliny prip. ju doplníme (podľa potreby).
POZNAMKA: Tento proces opakujeme podľa potreby aj niekoľko kráť až kým nám neprestane isť vzduch z odvzdušňováku von (na konkrétnej strane). V priesvitnej hadičke nesmie byt vidieť žiadne bublinky ani spenenú "emulziu", iba krásnu čistú brzdovú kvapalinu. Pokiaľ tomu tak neje vrátime sa ku kroku c.10 a postup opakujeme na potrebnej strane kde je ešte stále vzduch. Pokiaľ je to už OK tak pristúpime k ďalšiemu kroku c.17.
17, Odvzdušnenie je ukončené a môžeme opustiť položku "Zakladne nastavenie" klikneme teda na tlačidlo "Zpet" ktoré sa nachádza v okne na strede dole
18, kliknutím na tlačidlo 06 - Ukoncenie komunikacie, korektne ukončíme spojenie s RJ 04 - ABS brzdy