NOVINKY

arr3Navýšenie tlaku oleja 3.0TDI 2015+Navýšenie tlaku oleja 3.0TDI... arr3Nové riešenia IMMO OFF AdBlue atd.Do ponuky pridávame nové overené riešenia pre deaktiváciu imobilizerov, AdBlue systémov a iné.... arr3Dovolenka od 14.7.2023 do 28.7.2023Dovolenka od 14.7.2023 do 28.7.2023. Zásielky budú vybavené s oneskorením. V nutnom prípade využite... arr3Pripravujeme nový dizajn webstránkyPripravujeme online rezervačný systém a nový dizajn webstránky s novými funkciami :) 05.04.2023... arr3Diagnostika THINKDIAG FULL + TABLETTHINKDIAG Diagzone V2 Pro + TABLET + 2-ročný update v cene Viac Online rezervácia   28.03.2023... arr3Autocomm HQ, VCI najnovšia verzia 2020.23  Aktualizácia univerzálnej diagnostiky Autocomm-HQ, VCI  CARS  na verziu 2020.23 Všetky predávané... arr3Aktivovať, obnoviť alebo zmeniť TPMS VW groupAko aktivovať, obnoviť alebo zmeniť TPMS systém na vozidlách VW Golf ( platí aj pre koncern Škoda /... arr3Chiptuning mod do 120minútProfesionálne úpravy máp motora podľa požiadaviek. Viac   05.02.2015  ... arr3Inštalácia SW cez internetInštalácia cez vzdialenú pracovnú plochu. viac tu... arr3BMW INPA K+DCAN SW 2010Nová verzia programu INPA s podporou do r. 2010 a menu v SK. BMW INPA K+DCAN SW 2010 15.06.2013... arr3Reaktivácia Airbagov Reaktivácia jednotiek airbagu po náraze Počas jazdy riadiaca jednotka airbagu vyhodnocuje...

TOVAR V AKCII

EDC16, EDC17, MED9.x, Siemens PPD1 / x, ME7.xi , CHECKSUM

148

cena 100,00 € (2 700,00 Kč)
skladom
novinka
akcia
top produkt

Univerzálna diagnostika pre autodielne a servisy

119

cena 499,00 € (13 473,00 Kč)
skladom
akcia

úprava RJ, mapy, immo atd.

147

cena 19,00 € (513,00 Kč)
skladom
akcia

KONTAKTY

AutoConnect
036 01 Martin
tel: +421 949 193 371
napíšte nám

ANKETA

uprednostňujem rezervácie cez

telefón 31% e-mail 25% Viber / Whatsapp 25% online rezervačný systém 19%

» Kódovanie BMW NCS Expert

Kódovanie BMW jednotiek pomocou NSC Expert

 

Potrebný hardware:

BMW INPA K+CAN USB


NCS Expert
NCS Experten (NCSE) nástroj je súčasť BMW Ediabas balíka, ktorý obsahuje diagnostický software ako INPA. NCSE je jeho kódovacia časť. NCSE bol navrhnutý na interne využite v BMW, inými slovami, pre ľudí čo vedia čo robia tj. neponúka žiadne grafické prostredie ani pomoc alebo náhľad, ako napr. SSS Progman. Preto je nevyhnutné si najprv pozisťovať informácie "ako na to" až potom sa púšťať do kódovania modulov. Ak nemáte vôbec poňatia čo robíte, je dosť možné, že môžete skončiť s mŕtvymi modulmi.

Najväčšia výhoda NCSE je v jeho rýchlosti, kódovanie modulov trvá len par sekúnd (v závislosti od modulu).
Krása NCSE spočíva aj v tom, že vie vytvoriť FSW/PSW trace file (Feld Schlüsselwort - FSW, and Parameter Schlüsselwort - PSW), ktorý obsahuje ľudský čitateľné "kľúčové slovo" a jeho parameter.
Pre príklad vytiahnutý FSW/PSW trace file z LKM (Licht Control Module) z E31

Kód:

FEHLER_3.BREMSLEUCHTE
melden
FL/LH_BEI_KSW_OFFEN
aktiv
KALTUEBERWACHUNG
nsl_li_re
KALTUEBERWACHUNG_NSL
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_NSW
aktiv
KSW_FEHLERMELDUNG
nicht_aktiv
NSW_BEI_ABBLENDLICHT
aktiv
NSW_BEI_FL/LH
aktiv



Je to v Nemčine a plne skratiek, číže či je to ľudský čitateľné je diskutabilne, ale aj na to je riešenie. TRC file obsahuje aktuálny výcuc konfigurácie modulu, ale neukazuje možnosti pre danú hodnotu. NCSE tie hodnoty pozná, ma ich uložené (v tomto prípade) v priečinku C:NCSEXPERDATENE31 kde sa nachádzajú rôzne súbory *.Cxx, jeden alebo viac pre daný modul..
Napr. EWS.C01 a EWS.C02 (C01,C02 - rôzne verzie daného modulu). Tieto súbory sú ale binárky, čiže len tak v textovom editore sa precitať nedajú a teda nám ostáva tápať aké možnosti má daný parameter na kódovanie. Ok, aktiv / nicht_aktiv je asi kazdemu jasne, ale pri FEHLER_3.BREMSLEUCHTE je tam hodnota melden a stretnúť sa možete aj s inými vecami. Na zjednodušenie je tu skvela aplikácia NCS Dummy, ktorá nielen prekladá nemecké skratky do anglického jazyka, ale ponuka aj zobrazovanie možnosti resp. číta binárky uložené v C:NCSEXPERDATEN.....

K NCS Dummy detailnejšie nižšie , teraz ako nastaviť NCS Expert a ako čítať moduly v aute.

Čítanie modulov cez FSW/PSW trace files cez NCS Expert
Defaultne nastavenie NCSE je kódovanie, čiže ak zmeníme "JOB" na čítanie, tento program je neškodný a neprepisuje moduly tj. nič nepokazíte. Predtým ale treba pre NCSE dobrý profil. Defaultne NCSE ma v sebe
"Expertenmodus" profile ("FZG2.PFL") ale väčšina ľudí používa "Revtor's NCS Expert Profile"

Download: Revtor's NCS Expert Profile (1 kB)



Rozbaliť .zip a presunúť REVTOR.PFL do priečinku C:NCSEXPERPFL
Potom v C:NCSEXPERWORK vytvor prázdny text file FSW_PSW.MAN (Uložiť ako *.MAN)

Teraz už len spojiť diagnosticky interface s autom, zapnúť auto do polohy zapaľovania a otestovať konektivitu s INPou... (nezabudnúť zatvoriť INPU pred použitím NCSE)

1.) Spustime program NCS Expert (C:NCSEXPERBINNCSEXPER.EXE)
2.) Z File menu vyberieme "Load Profil"
3.) Vybehne nám popup okno s aktuálnymi profilmi. Vyberieme Revtor's NCS Expert Profile -> OK
4.) Klikneme VIN/ZCS/FA (F1) (tlačidlá na spodku okna sa nám zmenia)
5.) Klikneme ZCS/FA f. ECU (F3)
6.) Vybehne nám popup s BMW továrenskými označeniami rad.. Vyberieme konkrétny rad (napr. E46)
7.) Vybehne nám ďalší popup, kde vyberieme ECU z ktorej NCS načíta VIN, napr.(EWS, CAS, atď.)
8.) V tomto momente by sme mali už vidieť načítané info o danom aute ako napr. VIN atď.
9.) Stlačíme Back (F6) v strede okna uvidíme dostupne moduly a defaultny job, ktorý je SG_CODIEREN, (kódovanie), ktoré momentálne nepotrebujeme čiže pozor na to čo teraz stlačíš.
10.) Stlačíme Proces ECU (F4) a vyskočí popup s modulmi na kódovanie
11.) Vyberieme požadovaný modul (ak chceme viac modulov, treba isť jeden po druhom)
12.) Vybehne nám popup, ktorý zobrazí *.Cxx, *.IPO a *.PRG file pre zadaný modul. Oplatí sa poznačiť si ich pre ďalšiu pracú s NCS Dummy
13.) Klikneme Change job (F2) a vyberieme s popup menu job CODIERDATEN_LESEN (Read only, čítanie modulov)
14.) Klikneme Execute job (F3) process trvá len par sekúnd a hotovo

Otvoríme folder C:NCSEXPERWORK a pribudli tam dva súbory FSW_PSW.TRC" a "NETTODAT.TRC, ten ľudský čitateľný je FSW_PSW, druhy je nettodata trace, ktorý obsahuje hex dump. Oplatí sa zozálohovať ich, keďže tieto súbory sú prepisovane pri každom ďalšom čítaní modulu. Netreba ich kopírovať, stačí premiestniť alebo premenovať NCS Expert si vytvorí svoje nove.

Kódovanie modulov cez FSW/PSW trace files cez NCS Expert

S textovým editorom precitáme FSW_PSW.TRC v C:NCSEXPERWORK a zmeníme požadované parametre, ktoré chceme kódovať. Po skončení, uložíme ho ako -> save it as "FSW_PSW.MAN" -> Prepíšeme predošlú verziu.

1.) Spustime program NCS Expert (C:NCSEXPERBINNCSEXPER.EXE)
2.) Z File menu vyberieme "Load Profil"
3.) Vybehne nám popup okno s aktuálnymi profilmi. Vyberieme Revtor's NCS Expert Profile -> OK
4.) Klikneme VIN/ZCS/FA (F1) (tlačidla na spodku okna sa nám zmenia)
5.) Klikneme ZCS/FA f. ECU (F3)
6.) Vybehne nám popup s BMW továrenskými označeniami rad.. Vyberieme konkrétny rad (napr. E46)
7.) Vybehne nám ďalší popup kde vyberieme ECU z ktorej NCS načíta VIN, napr. (EWS,CAS,atd)
8.) V tomto momente by sme mali už vidieť načítané info o danom aute, ako napr. VIN atď.
9.) Stlačíme Back (F6) v strede okna uvidíme dostupne moduly a defaultny job, ktorý je SG_CODIEREN, (kódovanie), ktoré momentálne chceme.
10.) Stlačíme Proces ECU (F4) a vyskočí popup s moduly na kódovanie, vyberieme modul, pre ktorý mame FSW_PSW.MAN
11.) Vybehne nám popup, ktorý zobrazí *.Cxx, *.IPO a *.PRG file pre zadaný modul. Uistite sa, že *.Cxx sú pre daný modul, ktorý ideme kódovať cez FSW_PSW.MAN
12.) Klikneme Change job (F2) Keď job name už je SG_CODIEREN tak krok 13. môžeme preskočiť
13.) Vyskočí Choose job popup okno a vyberieme si SG_CODIEREN
14.) Stlačíme "Execute job" (F3) trvá to iba par sekúnd.

Keď NCS EXPERT skončí kódovanie, zatvoríme aplikáciu vypneme zapalovanie do polohy 0. Modul je v tomto momente nakódovaný.

Po  kódovaní je vhodné vyprázdniť FSW_PSW.MAN (nie vymazať)... Proste aby FSW_PSW.MAN ostal prázdny.

Časte chyby, NCS Expert

[*] COAPI-1020: can not open file for reading - Treba sa ubezpečiť, že FSW_PSW.MAN je v NCSEXPERWORK a že ma naozaj koncovku *.MAN a nie .txt alebo inú.
[*] COAPI-1063: CABD-parameter error - K tejto chybe dochádza pri pokuse nakódovať niečo čo modul nepodporuje
[*] COAPI-1141: FSW faulty alebo COAPI-1142: PSW faulty - K chybe dochádza keď sa zabudne vyčistiť (nie vymazať) FSW_PSW.MAN
[*] COAPI-2020: no answer from ECU: K chybe dochádza keď sa pokúšame komunikovať s mŕtvym, pokazeným alebo neprítomným modulom.

NCS Dummy

NCS Dummy je aplikácia, ktorá uľahčuje pracú s NCS Expertom. NCS Dummy iba číta a analyzuje dátové súbory, ktoré používa NCS Expert, okrem toho nerobí nič. Vyžaduje iba prístup k DATEN foldru od NCS Experta a tiež k WORK foldru.



Download: NCS Dummy 0.5.0.5 (336 kB)

Obrázok

NCS Dummy ide iba pod Windows
NCS Dummy ma veľmi jednoduché užívateľské rozhranie


Ukážka ako NCS Dummy prekladá TRC files do anglického jazyku + prezrádza možnosti, ktoré môžete pri kódovaní využiť.

Kód:

Generated with NCS Dummy version 0.5.0.1 — copyright © 2011 revtor software


Output       : Module Functions
Chassis      : E31
Module       : LKM2.C25

Kód:
Generated with NCS Dummy version 0.5.0.1 — copyright © 2011 revtor software


Output       : Module Functions
Chassis      : E31
Module       : LKM2.C25


FUNCTION KEYWORD        FUNCTION KEYWORD TRANSLATION
PARAMETER KEYWORD       PARAMETER KEYWORD TRANSLATION
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
FL/LH_BEI_KSW_OFFEN     HIGH BEAMS IN FTP SIMULTANEOUSLY WITH OPEN POPUP HEADLIGHTS
aktiv                   active
nicht_aktiv             not active
KALTUEBERWACHUNG_NSL    COLD MONITORING - FOG LIGHTS - REAR
nicht_aktiv             not active
aktiv                   active
FEHLER_3.BREMSLEUCHTE   THIRD BRAKE LIGHT FAILURE
nicht_melden            do not report
melden                  report
KALTUEBERWACHUNG        COLD MONITORING
nsl_li_re               left and right rear fog lights
nsl_li                  left rear fog light
 

zdroj:[05.07.2012]  http://www.bmwklub.sk/navody-a-manualy/kodovanie-s-ncs-expert-zaklad-and-ncs-dummy-t57750.html

Vytvorené systémom www.webareal.sk

ZTg1Z