NOVINKY

arr3Autocomm HQ, Delphi 2016.00 nakladné TRUCK  Aktualizácia univerzálnej diagnostiky Autocomm-HQ, VCI a pod.  pre nákladné vozidlá TRUCK na... arr3Nové moduly J518 Audi A6 / Q7 Nové moduly J518 Audi A6 / Q7 - zamikací mechanizmus, ktroý  pri poruche nadovoli naštartovať... arr3Dovolenka od 30.7.2018 Od 30.7.2018 do 10.8.2018 DOVOLENKA Nutný Kontakt len prostredníctvom emailu! Objednávky budú... arr3Autocomm HQ, VCI najnovšia verzia 2016.00 HX  Aktualizácia univerzálnej diagnostiky Autocomm-HQ, VCI  CARS  na verziu 2016.00 Všetky predávané... arr3Aktivovať, obnoviť alebo zmeniť TPMS VW groupAko aktivovať, obnoviť alebo zmeniť TPMS systém na vozidlách VW Golf ( platí aj pre koncern Škoda /... arr3Diagnostika Launch iDiag Pro3Momentálne bezkonkurenčná autodiagnostika od firmy Launch x431 vrátane tabletu Galaxy... arr3VAS5054A verzia 19.1.1 CZ + CRAFTER 9/2013Fabrická diagnostika VAS5054 s posledne postupným programom VAS PC 19.01.01 v českom jazyku s... arr3VAG-ON 15.70ENDiagnostika VAG-ON 15.70EN Funkčné dlhé kódovanie LCode+AutoScan (Dokáže kódovať Octavia 3 a... arr3Zľava na flashovacie nástroje!!Akcia na flashovacie zariadenia! MPPS v12 zľava-50% MPPS v16 zľava-31% AES Universal Flasher v2... arr3Chiptuning mod do 120minútProfesionálne úpravy máp motora podľa požiadaviek. Viac   05.02.2015  ... arr3MPPS v16 MasterFlashovací nástroj pre chiptuning MPPS V16 Master EDC16 / 17 Viac   05.02.2015  ... arr3OP-DIAG 2012Nová verzia diagnostiky OP-DIAG ver. 2012 Viac   11.08.2014  ... arr3FORD ELM327Jednoduchá cenovo dostupná a hlavne účinná diagnostika pre vozidlá zn. FORD a čiastočne... arr3AES Universal Flasher v2 2014Momentálne najlepšie flashovacie zariadenia vo svojej kategórií! Flashovacie zariadenie MASTER... arr3Autolak meterJednoduchý ale účinný spôsob meranie hrúbky vrstvy laku karosérie vozidiel napr. kapoty, dvere,... arr3Renault Can Clip CZ 2014 NEWNová verzia 2014. Renault Can Version 139. Za nezmenenú cenu. Viac tu 07.06.2014... arr3Inštalácia SW cez internetInštalácia cez vzdialenú pracovnú plochu. viac tu... arr3Prečo nieje chiptuning ako chiptuning?Pojem chiptuning ako synonymum zvyšovania výkonu vozidla je v skutočnosti programová úprava... arr3MultiECUScan 1.7 CZ REGISTREDNová verzia programu MultiECUScan 1.4 pre vozidlá zn. Fiat, Alfa, Lancia a pár modelov Suzuki.... arr3BMW INPA K+DCAN SW 2010Nová verzia programu INPA s podporou do r. 2010 a menu v SK. BMW INPA K+DCAN SW 2010 15.06.2013... arr3Reaktivácia Airbagov Reaktivácia jednotiek airbagu po náraze Počas jazdy riadiaca jednotka airbagu vyhodnocuje...

TOVAR V AKCII

cena 599,00 € (16 173,00 Kč)
skladom
cena 320,00 € (8 640,00 Kč)
skladom
cena 79,00 € (2 133,00 Kč)
skladom

KONTAKTY

AutoConnect
036 01 Martin
tel: +421 949 193 371
napíšte nám

NAJPREDÁVANEJŠÍ

cena 39,00 € (1 053,00 Kč)
skladom
cena 160,00 € (4 320,00 Kč)
skladom
cena 99,00 € (2 673,00 Kč)
skladom

ANKETA


NÁVODY/POSTUPY »

Ako aktivovať, obnoviť alebo zmeniť TPMS systém na vozidlách VW Golf ( platí aj pre koncern napr. Škoda / Seat a pod.)

Niektoré vozidlá napr. VW Golf majú skrytú schopnosť funkcie TPMS lenže chýba im príslušné resetovacie tlačidlo, ktoré je potrebné napr. pri výmene kolies alebo oprave defektu. Vyvolanie tejto funkcie si ukážeme cez diagnostický nástroj VCDS (alebo obdobný s podporou LCode). Tento článok ukazuje ďalej, ako aktivovať skrytú funkciu TPMS v jednotke ABS alebo ako zmeniť z priameho sledovania tlaku v kolesách (cez snímače TPMS) do nepriameho sledovacieho systému (nepriame sledovanie tlaku cez ABS snímače) Existujú dva základné typy systémov kontroly tlaku v pneumatikách inštalovaných pre VW group. Prvý typ funguje nepriamo cez systém ABS a nepoužíva žiadne ďalšie senzory. Ak snímače kolesá ABS zistia, že priemer jedného kolesa je menší, predpokladá sa, že pneumatika stratila vzduch a spustí systém varovanie o nízkom tlaku.

 

Druhý typ využíva bezdrôtové senzory na priame meranie teploty a vzduchu v kolesách a prenáša dáta do jednotky vo vozidle. Nepriamy systém bol inštalovaný od roku 2007, kedy sa stal povinným v USA. Vzhľadom k tomu, že v ďalších krajinách ako napr. v Kanade, kde nebol systém povinný, vozidla VW majú deaktivovanú funkciou TPMS.

VW používa pre modelové roky 2011 priamy systém, ktorý ale pri modeloch Golf, Jetta prepol do nepriameho systému. Drahšie modely, ako napr. Touareg naďalej používať priamy systém.

 

Výhody / nevýhody priameho systému

 

Výhody:

- presné meranie tlaku v pneumatikách

- meranie teploty vzduchu v pneumatikách

- vyššia bezpečnosť

 

Nevýhody:

- nutnosť v každom kolese snímač tlaku

- životnosť batérie snímača ( 6 až 9 rokov)

- cena prídavných riadiacich jednotiek vo vozidle

- nákladnejšia údržba

 

Výhody / nevýhody nepriameho systému

 

Výhody:

- kontrola tlaku v pneumatikách (nepriamo cez ABS)

- systém nevyžaduje dodatočné komponenty (snímače, RJ snímačov)

- nízko nákladová údržba

 

Nevýhody:

- nižšia presnosť oproti priamemu systému

 

 

Ako rozpoznať aký systém má vozidlo

 

Kolesá majú dofukovacie ventily pneumatiky a stonka ventilu trčí von. V prípade, že stonka ventilu pneumatiky je kovová a upevnená s poistnou maticou, budete mať priamy senzorový systém. Kovový výstupok slúži ako anténa. V prípade, že stonka ventilu je pružná / gumová nemáte tieto senzory. UPOZORNENIE: systém TPMS sa nesmie nikdy vypnúť alebo zakázať v krajinách, kde to nie je legálne. V USA je nutná funkcia TPMS s výstražným svetlom od roku 2007 podľa federálneho požiadavku FMVSS 138. Vid. Dohoda TOS pre plnú spôsobilosť na právne upozornenia.

V rámci EU musia systémom TPMS disponovať všetky vozidlá kategórie M1 aj N1 od septembra 2014. Vozidlá skôr vyrobené, ktoré sú vybavené systémom TPMS musia mať systém plne funkčný.

Možnosti:

Pokiaľ máte priamy systém a máte kompatibilný riadiaci modul ABS, je možné prepnúť priamy na nepriamy systém pomocou diagnostického nástroja.

 

Čo budeme potrebovať:

- diagnosticky kábel od Ross tech VCDS alebo obdobný s podporou dlhého dódovania (LCode) - merač tlaku v pneumatikách

 

Ako resetovať systém TPMS a blikajúci indikátor TPMS

Ak máte priamy systém so senzormi, stačí pridať vzduch na predpísaný tlak v pneumatikách. Skontrolujte všetky pneumatiky. Niekedy je dobré mierne navýšiť tlak v pneumatike a nechať prebytočný tlak odfúknuť na správnu úroveň. Nikdy nie vyšší ako maximálny tlak. Pozrite do návodu na obsluhu alebo na bočný štítok dverí vodiča pre správnu hodnotu tlaku vzduchu. Ak máte nepriamy systém, pridajte vzduch na predpísaný tlak v pneumatikách. Skontrolujte všetky pneumatiky. Stlačte a podržte tlačidlo Reset TPMS. Tým sa resetuje hodnoty, ktoré modul ABS sníma.

 

Postup pre aktiváciu / prepnutie TPMS

 

Ak TPMS od výroby nebolo aktivované tak nemáte tlačidlo na Reset TPMS. A ak je vybavené priamym systémom TPMS, nemá taktiež tlačidlo Reset TPMS. V prípade ak chcete systém prepnúť z priameho na nepriamy, bude funkcia resetu nutná. Buď domontovať tlačidlo Reset TPMS a potiahnuť káble alebo fungovať bez tohto tlačidla a na reset použiť vždy diagnosticky nástroj. Pripojte diagnosticky kábel do OBD konektoru, uistite sa, že zelená kontrolka svieti.

Spustite program a kliknite na "Vybrať / Select" pre prístup k riadiacich modulom.

 

 

 

Vyberte 03-ABS systém. V nasledujúcom okne načíta riadiaci modul ABS. V okienku "Soft. Coding" musi byt "Long Coding" tj. podpora modulu pre dlhé kódovanie.

Klikneme na "Kódovanie / Coding -07"

Vybehne nám okno s aktuálnym kódom, ktorý si vo vlastnom záujme poznačte.

Kliknite na "Dlhé kódovanie / Long Coding Helper"

V kalkulačke kódovania choďte na byte 16

 

 

 

Odkliknite "Bit 2 - Tire pressure monitoring (TPMS/7K6) installed"

Zavrite okno a potvrďte "Do it" a uložiť. Vypíše "New code" Odpojte sa z modulu ABS.

Vypnite zapaľovanie.

 

Po zapnutí zapaľovania by ste mali vidieť TPMS kontrolku.

Systém potrebuje najmenej hodinu jazdy na adaptáciu nepriameho systému TPMS.

 

Ak nemáš tlačidlo Reset TPMS

Pomocou diagnostického nástroja pripojiť do modulu 03- ABS

- Vybrať "Základné nastavenia / Basic settings"

- ísť na kanál 042 a kliknúť "Go" a potvrdiť "ON/OFF/Next"

 

Ako prepnúť priamy systém na nepriamy TPMS

 

Najprv je potrebné vypnúť pracujúci priamy systém

Pomocou diagnostického nástroja pripojiť do modulu "19-CAN Gateway"

- vybrat "Kódovanie / Coding"

- kliknite na "Dlhé kódovanie / Long Coding Helper"

- odznačiť v Byte 3 funkciu "Bit 0 - Tire Pressure Monitoring"

 

- Zavrite okno a potvrďte "Do it" a uložiť. Vypíše "New code" Odpojte sa z modulu

- pripojiť do modulu "09-Centralna elektronika / Cent. Elect" (CEMC)

- vybrať "Kódovanie / Coding"

- kliknite na "Dlhé kódovanie / Long Coding Helper"

- doznačiť v Byte 8 funkciu "TPMS 7k3/7k4/7k5 installed/active"

- Zavrite okno a potvrďte "Do it" a uložiť. Vypíše "New code" Odpojte sa z modulu

- pripojiť do modulu "03-ABS Brzdy / ABS Brakes"

- vybrat "Kódovanie / Coding"

- kliknite na "Dlhé kódovanie / Long Coding Helper"

- označiť v Byte 16 funkciu "Tire Pressure Monitoring (TPMS/PR-7K6) installed"

 

 

Teraz by ste mali vidieť TPMS kontrolku. Potrebné resetovať v ABS cez základne nastavenia - kanál 42 ako už bolo ukázané vyššie.

 

 

AutoConnect 14.6.2016

 

Zdroj:

[http://forums.ross-tech.com/showthread.php?5118-TPMS-activation-reset-and-disable-coding-with-VCDS-mk6-VW]

[https://en.wikipedia.org/wiki/Tire-pressure_monitoring_system]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Y2FhMzk3OW